Min bollgalning.



Jag och Ilona var lektanter häromdagen. Mamma skulle ta hem ett gäng dagisbarn från jobbet och ville gärna att ilona skulle vara med och leka med barnen. Det var halv ladugård hemma hos mamma o pappa för kaninen hade de tagit ut i rastgården, båda katterna var ute och ilona sprang runt och tyckte alla skulle klappa på henne.

Några av killarna ville ta fram en fotboll att sparka till Ilona. Jag hann fundera en sekund om det skulle fundera då min hund tycker att bollar ska kastas för att sedan jagas, punkteras och dödas. Det finns ingenting roligare och mer stressframkallande på min hund än just bollar.

Lill killen Joel på 97 cm tar tag i bollen . Vad gör Ilona då ? Hon ställer sig på cirkus en meters avstånd och lägger sig ner men huvudet mot backen. Joel hinner både lägga ner bollen, sikta , ta sats och sparka iväg den tills Ilona skjuter som ur en kanon efter bollen.  Jätte fin respekt hon visade barnen. Lugn och fin och inte alls lika fysisk hon kan vara med mig när vi tränar eller leker. Hon är fin min lilla bus <3 , ibland kan man tro att hon är programmerad på "well mannered"



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback