Sinnessjukt

Var med om en jävligt tråkig händelse i söndags och skrev på en forum om den händelsen.

Tänk om fler vore ambassadörer (skräckexempel).


För sin hund, för sin ras. Jag måste berätta om någonting som hände i söndags när jag var på hundbadet i vår stad .


Vi har ett hundbad här i eskilstuna, som i många fall fungerar super. Vi kan vara ca 40 människor och 10-20 hundar lösa tillsammans utan gräl groll m.m. Iaf till stranden kom en tjej med sin tik på 1½ år. För det första löpte tiken så 3 hannar turades om att jaga tiken, trycka ner henne i backen och sätta på henne. Efter ett tag fick jag nog sa till henne att de borde hålla koll på hundarna (hennes kompis hade 2 av hanarna) för det snart kommer bli valpar , hon svarade bara "vi har koll" medan right that sekond var en av hanarna i tiken. De satt inte fast men ändå.

Tiken var lös hela tiden och hade problem med att folk simmade ut från stranden. Hon försökte valla in människor genom att simma runt dem och bita (naffsa) efter folk. På två timmar hade hon bitit min kompis i fingret , rivit en annan på ryggen och bitit en kille under ögat så det rann blod. Bruden reagerar inte ens på det som händer utan tittar bara på.

En halvtimme senare hör vi hur en tjej skriker från vattnet. 40 meter ut simmar ett barn och hunden simmar runt och hugger mot ansiktet . Jag skriker åt min killkompis att simma ut och skrämma bort hunden. Tjejen kan simma till land. OCh det gick bra, MEN hon kastade sig hela tiden under vattnet för att komma undan hunden, och det var bara ett barn på cirkus 10-12 år. vad bruden gjorde? När hon såg bsrnet och hunden frågade hon om nån kunde simma för så långt kunde minsann inte hon rädda nån.

Har folk inget som helst jävla vett alls längre? Mer eller mindre hela stranden bad henne fara åt helvete efter det.

Av en slump får jag svar, av en av tjejerna. Hon som hade en av hanarna. Hon skrev såhär



F*n då :( Jag har bara haft bra erfarenheter utav hundbadet här i eskilstuna.. (förutom en gång då det röks ihop över en pinne)

Ring polisen så inte alla får lida för att vissa inte kan uppföra sig vid hundbadet. Vem vet vad som händer nästa gång hon kommer dit liksom? Hade hon inte ens tikskydd på hunden så är det ju skamligt. Att hon inte tänker? Känns inte riktigt som att det var hennes hund...

Bara be såna att gå därifrån eller ringa polisen. Varför gå ut bland folk om man inte ens kan använda sunt förnuft...


Det mest cp störda av allt av den händelsen , tycker jag, är att hon/de verkar totalt omedvetna om hur de beter sig, hur det uppfattas och hur verkligheten ser ut. Att inte ens känna igen sig i en historia från ett ställe man vet var på den dagen med 4 olika exempel. Jesus vad ska man säga ?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback