"Din morsa jobbar inte här"

Ibland krockar jag och calle, frontalkrockar i 150 km/h från varsitt håll. Jag är en slarvig jävel som inte tvättar förrän jag börjar använda kläderna jag har längst in i garderoberna, diskar inte förrän det är berg i köket, slänger kläder omkring mig, lämnar tekoppar i vardagsrummet, mitt smink ligger ligger i hela badrummet, fast jag har 4 necesärer.
Mina skolböcker ligger spridda lite överallt. Det ligger 10 par skor i hallen osv osv.

Calle är en pedant jävel, han gör allting jag inte gör. Varje dag helst. Han tillbringar ungefär en halvtimme varje dag när han kommer hem, plockar upp mina kläder, tar reda på min disk.

Vi försöker kommer överens om vi ska städa varje dag eller varje vecka.

Häromdagen la han alla min kläder under mitt täcke i sängen. Vi låg och kramades i sängen när jag utbrister "Nej men titta här är ju min jacka! " 

Igår stod han i hallen och skrek "Gaah, din mamma jobbar inte här!!!!" "Emelie!!"

När han till sist skulle lägga sig och la sig på en matkniv i sängen som jag använt till att ta bort plasten på några nya tavlor tittade han bara på mig . "Japp" sa jag och sprang och lämnade kniven i köket.

Vi har nog äntligen kommit överens om ordningen , calle vann  :)


» calle

Nu ljög du allt :P för det var jag som tog bort bordskniven från sovrummet :P ;) hihi

2009-10-08 // 18:36:21
» Madde

Intressant att du berättar hur min bror är Emelie, jag trodde inte ha var så pedant som du säger. Men det glädjer mig faktiskt. Men lite slarv tycker jag han kan stå ut med, dock kanske inte så mkt som du delgav oss. Och köksknivar i sängen låter väl inte som den rätta platsen kanske :p Dock kan ju vem som helst lyckas ställa in smöret i skafferiet eller annat tokigt liknande, så enstaka saker förekommer ju vilket som...



Och jag citerar en i min klass: "småtjafs får ett förhållande att växa"



Lycka till :D:D:D

2009-10-08 // 19:42:27
» jess

hahha ja du vad ska man säga :)

2009-10-09 // 09:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback