Min far.

Min pappa ringde mig dag. Tredje gången den här veckan, eller om det är fjärde till och med. Vi har en vana, han och jag att prata runt 12 snåret varje dag. Nästan varje dag blir det så. Pappa har så mycket på jobbet jämt så jag tror inte han kommer ihåg vad han pratar med mig om i telefon. Varje gång är det 3 standard fraser som gäller . "Hur är det?"  "Emelie, du måste vaccinera dig , har du gjort det än? Nähä men det måste du" och "Vi måste ses snart"

Han är verkligen världens omtänksammaste. Men jag har blivit tillfrågad 3 gånger i veckan i över en månad om jag har och om jag kommer ta grissprutan. Varje gång förklarar för honom att jag låg död i två veckor och säkert är immun ändå.  Men känner jag min pappa rätt kommer jag dra den storyn för honom många gånger till.

Nu i helgen ska min mor till Berlin med en väninna jag är hembjuden på middag till min far. Han ska "fixa nått gott" som han sa. Jag hoppas det innebär hämtmat eller restaurangbesök för han är riktig dålig på att laga mat. Med det menas brända köttbullar eller brända pannkakor. Laddar för en mysig lördagkväll med djupa samtal - svininfluensan är ju ett ämne på tapeten just nu.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback